Intermittent fasting neboli metoda přerušovaných půstů

Co je přerušovaný půst?

Přerušovaný půst je rozdělení dne do takzvaných hodin jedení a postění se. Většina diet se zaměřuje na to, co člověk jí, ale přerušovaný půst se soustředí na to kdy.

Jsou různé typy přesušovaného hladovění. Nejznámějším a nejpoužívanějším typem je 16/8. Jde o 16 hodin půstu a 8 hodin, kdy můžeme jíst. Jde o nejjednodušší formu přerušovaného půstu, protože alespoň 8 hodin z postění spíme. Může se tedy jednat o postění 4 hodiny po probuzení a 4 hodiny před spánkem.

Tělo, které nemá stálý přístup k sacharidům, je nuceno využívat svoje tukové zásoby.

Stále se jedná o rozdělení energetické potřeby, ale do jednotného časového intervalu.

V době půstu se nekonzumuje nic kromě vody, neslazeného čaje, černé kávy (kterou kompenzujeme sklenicí vody navíc) a je možné zařadit nápoje s označením „zero“ a to jednou sklenicí za den.

Pro koho není přerušovaný půst vhodný?

Přerušovaný půst není vhodný pro děti, těhotné nebo kojící ženy, diabetiky a pro osoby s poruchou příjmu potravy.

12/19/2020

Mrbox

Call Now Button

Probíhá vaření ...